• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

hoppfull2021

V.I.P
Poäng: 577
Blev medlem
6 Januari 2021
Meddelanden
963
Mottagna reaktioner
520
Poäng
577
Ah nu hitta jag en till… och där står 93 tusen nåt på 20 veckor. Tyvärr tjänar jag mer än så :(
Ah ja då är det värre… jag klarar mig på kronan med min 50%lön, men har räknat min spekulation på att gå ner ytterligare 10% i tjänst isf. Mest för att orka med heltidsstudier och 40%.
 

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 937
Blev medlem
18 Augusti 2017
Meddelanden
6 007
Mottagna reaktioner
6 181
Poäng
3 937
Känns ju inte så roligt om man då plötsligt måste betala igen fast man trodde det var klart. Har ingen lust att min kille ska behöva stå för mina skulder heller om det räknas om. Och ett annat jobbigt scenario är ju om skuldsaneringen hävs för att min ekonomi ändras.
En skuldsanering hävs INTE om Du själv ansöker om omprövning.
Jag påbörjar själv år 4 av min skuldsanering nu i mars. Jag blev sambo på nytt i somras. Ansökte då om omprövning pga lägre boendekostnad.
Min sambo & jag tjänar ungefär lika mycket, så kostnaderna delas rakt av.
Enl. KF, så förbättrades min situation med ca 3300kr/mån, men inte tillräckligt för att ändra betalplanen, dvs. avslag.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 938
Mottagna reaktioner
13 595
Poäng
10 387
Imorgon är det exakt 3 v sen mitt beslut om skusan kom, är det laga kraft imorgon då eller är det några dagar till?

Ser vinner laga kraft efter 3 veckor men det kan ta någon vecka till att fastställa att det inte överklagats i tid
 

hoppfull2021

V.I.P
Poäng: 577
Blev medlem
6 Januari 2021
Meddelanden
963
Mottagna reaktioner
520
Poäng
577
Har någon återkallat en omprövning? Var in på mitt ärende men såg inte någon sådan funktion.
 

isis

Kunnig medlem
Poäng: 147
Blev medlem
25 April 2012
Meddelanden
196
Mottagna reaktioner
37
Poäng
147
En skuldsanering hävs INTE om Du själv ansöker om omprövning.
Jag påbörjar själv år 4 av min skuldsanering nu i mars. Jag blev sambo på nytt i somras. Ansökte då om omprövning pga lägre boendekostnad.
Min sambo & jag tjänar ungefär lika mycket, så kostnaderna delas rakt av.
Enl. KF, så förbättrades min situation med ca 3300kr/mån, men inte tillräckligt för att ändra betalplanen, dvs. avslag.
Jo men 3300 är ju inte så mycket.
Jag har ju som sagt en hög hyra på 13.000. Som kommer minskas med mer än hälften om jag blir sambo. Vi har inte lika lön eftersom jag är kvinna i ett låglöneyrke.
Så mina utgifter kommer ju minskas ganska mycket.
 

Peach

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
24 December 2019
Meddelanden
1 517
Mottagna reaktioner
1 021
Poäng
867
Jo men 3300 är ju inte så mycket.
Jag har ju som sagt en hög hyra på 13.000. Som kommer minskas med mer än hälften om jag blir sambo. Vi har inte lika lön eftersom jag är kvinna i ett låglöneyrke.
Så mina utgifter kommer ju minskas ganska mycket.
Men den kommer likväl inte hävas för att du själv begär omprövning.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp